nieuws
Veiligheid
is kinderspel.
- De Lastpost

CODE 95 Vakbekwaamheid - Code 95

Klantgericht omgaan met agressief gedrag

Doelgroep

Iedere professionele bestuurder die naast het vereiste rijbewijs D ook in het bezit is van de vakbekwaamheid en dus 35 uur bijscholing dient te volgen om de geldigheid van het rijbewijs met 5 jaar te verlengen.

Doel

Tijdens deze opleiding leren cursisten commerciële vaardigheden ontwikkelen om de klant zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Bovendien leert men correct reageren op agressief gedrag om de situatie niet te doen escaleren.

Duur van de opleiding

De opleiding duurt een volledige dag (8u) en telt mee voor 7 kredietpunten.

Korte inhoud

Theorie

  • Hoe omgaan met klanten van personen-vervoer
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Sociale veiligheid
  • Communicatiekenmerken
  • Storingen in communicatie en hoe deze voorkomen
  • Communicatietechnieken
  • Communicatiestijlen
  • Lastig gedrag en hoe hiermee omgaan
  • Agressief gedrag en hoe hiermee omgaan

Praktijk

  • Quiz